divendres, 10 de desembre del 2021

Aquí, C-3PO, algú em llegeix?* (relat futurista)

 30 de desembre de 2199


Demà fi de segle. I el meu fi també. I el d'aquest dietari que demà hauré portat per cent anys exactes. El Sebastià era molt juganer amb els números, conservo un exemplar seu de la Càbala de l'any 2020 que li havien enviat des d'Israel quan encara era un país separat de la Gran Unió Oriental (GUOr). Jo sabia el dia de la meva mort des que em va crear, però a diferència dels Nexus 6 que patien com els humans i es feien tota mena de qüestionaments filosòfics, jo ho tinc perfectament assumit. Els models antics hem de deixar lloc als nous, això és tot.


També morirà el R2D2-Cuiner, de fet porta quasi una dècada en desús, es va tornar obsolet el dia que en Tyrell, el fill d'en Sebastià, va connectar-se al dispensador d'aliments per via intravenosa i ja no es va aixecar de la poltrona davant la pantalla. Aquell dia vam enviar totes les llaunes de conserves que guardàvem al búnquer, a l'exèrcit de salvació de la Gran Unió Occidental (GUOc) per a repartir entre els vells-humans fora de la Gran Metròpoli (GM).

El R5D4-Transportista també s'ha fet obsolet, s'apagarà amb tots els de la seva espècie. Això no va ser decisió d'en Sebastià, és una mesura general del Gran Govern (GG), ja que cap nou-humà es mou físicament del seu habitacle, tot intercanvi es fa per la Gran Xarxa Neuronal Artificial (GXNA). Les deixalles dels robots de transport es trametran a la Lluna per al manteniment de les superpoblades ciutats dormitori. Aquí res no es desaprofita.

Com que la GXNA s'ha fet càrrec també de les condicions atmosfèriques de l'habitacle i dels signes vitals del mòrbid cos d'en Tyrell, tampoc no cal l'existència del K250-Sanitari. Sembla que cap de nosaltres romandrà al voltant d'aquest nou-home. Com va dir en Sebastià, començarà el segle de la Gran Soledat (GS). I totes les llengües que tinc programades s'integraran en l'única Gran Llengua Electrònica de Signes Universals (GLESU). Si jo pogués sentir pena, probablement aquest hi seria el moment adequat, tant d'esforç en programar-me amb tots els idiomes i dialectes coneguts al món fins ara, perquè desapareguin amb un clic. El GG no vol que en quedin rastres de cap ni un.

Bé, crec que ja ho tinc tot apuntat, no cal que m'acomiadi d'en Tyrell, fa anys que no treu la mirada de la pantalla per posar-la en mi, ni m'encomana cap tasca, crec que m'ha deixat ser-hi en honor del seu pare. Demà a primera hora amagaré aquest dietari electrònic a la caixa forta del búnquer, entre la Càbala jueva i una edició grega de la Ilíada i l'Odissea, com m'ho va ordenar en Sebastià, faltant a la llei i sota pena de reprogramació, un castic que ja no significa res per a mi, òbviament.

Fins aquí, doncs, el dietari del C-3PO, creat l'any 2099 pel J. F. Sebastià com a robot intel·ligent i recreatiu, amb el secret propòsit de conservar la memòria per si en algun moment del cicle temporal, l'ésser humà torna a desconnectar-se de les màquines i vol saber sobre el seu passat. Demà, un minut abans de la mort, podré sentir una pujada d'energia que representarà, segons em va prometre en Sebastià, l'orgull d'haver complert la meva feina i l'excitació d'imaginar un lector futur, que seràs tu.

Fi.  

* Tots els noms d'humans i robots d'aquest relat reten homenatge a les pel·lícules Blade Runner (dirigida per Ridley Scott el 1982 i basada en el conte «Somien els androides amb ovelles elèctriques?» de Philip K. Dick) i Star Wars (la primera de la sèrie creada per George Lucas el 1977).

Sebastià= J.F.Sebastian («pare dels replicants» Nexus 6 a Blade Runner) 

Tyrell= Eldon Tyrell (amo de la corporació Tyrell)

Nexus 6= el model dels «replicants» més avançats que en Blade Runner volen saber el dia que moriran

C-3PO, R2D2, R5D4, K250 = els robots més famosos de Star Wars 

 

 

 

 

                           

                                 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada