dijous, 18 de juny del 2020

Tres veus per un sol virus


                                                                                                           (en temps del covid-19)


Virus amb corona, my balls! Què es creu un rei, el paio aquest? Ni corona ni hòsties! A mi ningú no em tanca al case, que sóc un ser lliure i faig el que em surt dels pebrots, que si hi ha un rei, en sóc jo, el rei! El rei del Regaetton! El papi chulo més titerito de tots. I a més mi yale m'espera! A veure si ara hauré de deixar-la sola amb tants quinquis al seu voltant, amb el culet més bonic del món que té i amb les ganes de bellaquear que tinc jo... Guaita, que ara mateix això sembla una ciutat fantasma! On són tots? Seran covards! En seriu està tothom confinat? Ni els paios del meu combo al carrer? Només la pasma donant voltes, millor em guardo be la paca dins el pantaló, no vagi a ser que acabi a la trena un cangri com jo! I si el virus aquest se m'acosta, ja sabré com frontear-lo, que per això em diuen l'insecto Joe...Però millor que la pasma no em vegi jaguear per aquí, fotem el camp dissimuladament, bebé!

....

-És el col·lapse borsari! Se'ns va en orris l'economia! Ho veus o què! Ja m'ha trucat en Jean-Pierre per preguntar què havia de fer amb les accions de La Margarida, han caigut un deu per cent, em sents? Un deu per cent! Què fem? Hem de postergar la venda! És una bogeria tot plegat! Com es pot aturar un país per uns quants morts, si per la grip estacional en moren molts més cada any! Què cony és això del coronavirus! Segur que s'ho han inventat els xinesos per quedar-se amb les accions de les seves empreses arreu del món, ja ho deien al Club... Com vols que em calmi, si els rucs que tenim al Parlament estan fent el que volen, han oblidat qui mana aquí, ens empenyeran a la ruïna, Ignasi! Por favor!... On ets ara? A la Zarzuela? Que has vist al Felip? I què diu?... Ai, mare de Déu, Senyor! Has de parlar amb en Pedrito, sí, veure'l en privat i pressionar-lo obertament, Ignasi, no esperis més que avui ja ha reculat i ha dit que tancaran també les perruqueries! I jo que tenia cita per demà, por favor! On anirem a parar!!...

....

La Dolors diu que lo president ho tancarà tot, que no els deixarà venir, tancament de fronteres, l'anomena... però jo no m'ho crec això, ja veuràs com demà es fa una cua de cotxes a la carretera i se'ns omple lo poble de pixapins. I no vindran sols, no què va, portaran los amiguets i a més, lo maleït virus també! Si aquí som quatre gats que vivim com confinats tot l'any, quedar-nos a casa no és un problema, tenim la televisió per satèl·lit, tenim Neflix i els jocs de cartes, l'hort que ens dona el menjar, les cabres, les vaques, les gallines, no necessitem ni sortir al súper mercat. Però ells sí que aniran al súper de la Sió i lo saquejaran tot i vinga barbacoes i festetes i la música aquella que sona com una rentadora espatllada bum bum bum i a pixar-se les birres per tot arreu. Lo agutzil hauria de tancar l'entrada del poble, amb els tractors si cal, que girin cua i tornin a la ciutat gris i contaminada on són tots els virus. Aquí som sans i forts, ni tan sols tenim xinos, que ens deixin em pau, coi!


Glossari regaettoneà
frontear: actuar o parlar davant els altres des d'un sentiment de superioritat
insecto: tio hàbil, reeixit, valent
el case: caseriu, grup de cases humils
titerito: murri, sagaç, astut
combo: el grup d'amics
cangri: home fort, líder, que crida l'atenció de les dones (yales)
bellaqueo: joc sexual
paca: feix de diners
janguear: de hanging out, passejar, passar l'estona
papi chulo: xulo
bebé
 

*publicat al Recull de relats del taller d'escriptura creativa ViureEscriure III, Òmnium Eixample, Bcn, 2020, pàg. 43

https://cdn.omnium.cat/wp-content/uploads/2020/07/21112507/Recull-de-relats-ViureEscriure-3.pdf

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada