dijous, 18 de juny del 2020

Deu records a l'atzar...


.....

Recordo alguns vespres a la platja, al restaurant del pare, quan tothom havia marxat, seiem de cara al mar mentre l'ajudava a pelar patates en un silenci d'onades i sorra...

Recordo que jugàvem al mig del carrer i ningú no s'enfadava...

Recordo la primera vegada que vaig desobeir els pares als 8 o 9 anys. Vaig anar-me'n darrere el meu cosí i es seu amic Antonio, un adolescent alt i ros de qui estava profundament enamorada.

Recordo la lluna plena, gegantina i groguenca que ens il·luminava el camí de tornada a la casa rural. Caminàvem ràpid, del bracet de la mare, cantant i rient fort, només per por de les umbres bellugadisses.

Recordo una tarda escrivint al balcó de l'hotel Alka a la vora del Ganges. De sobte, més enllà de les barcasses lligades a les escales, passa surant un cadàver...

Recordo un partit d'escacs a l'hotel de la selva, ell i jo sols, la resta de companys feia estona que s'havien anat a dormir, la calor, l'alcohol, la música suau... vam acabar fent taules al seu llit...

Recordo el foradet a la camisa blanca del profe de Filosofia. Jo fantasiava amb ficar-hi el dit.

Recordo que, d'adolescent, vaig comprendre què volia dir «èxtasi» escoltant la Clare Torry quan vocalitzava The great Gig in the sky, de Pink Floyd, amb l'orella enganxada a l'enorme alta veu del menjador

Recordo el coulant au chocolat que vaig gaudir al Café de Flore, al Boulevard de Saint Germain. També les fotos de Sarte i Beauvoir, és clar... però una mica menys...

Recordo el parlament final de Blade Runner, quan Roy Batty, el replicant perfecte, amb un colom blanc entre les mans, recita a un Harrison Ford estupefacte, les meravelles que, per ser un ésser humà, ell mai no podrà experimentar. I acaba dient: «...Tots aquests moments es perdran en el temps com llàgrimes en la pluja. És hora de morir.» Abaixa el cap com apagant-se i el colom s'escapa volant. Un dels finals més bells de la història del cine.


(a l'estil de I Remember, de Joe Brainard)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada